Людина в інформаційному суспільстві
Інформація — одне з основних понять інформатики,
строге й універсальне означення якого неможливе.
Інформація є відображенням навколишнього світу в свідомості людини.
Іншими словами, інформація-це відомості про довкілля
і процеси, що в ньому протікають.
Терміни даної теми:
Інформаційне суспільство — це таке суспільство, в якому
Основні фактори, що визначають інформаційне суспільство:
вільний доступ людини до інформації;
високий рівень розвитку інформаційнo-комунікаційних технологій;
наявність розвиненої інформаційної-інфраструктури суспільства.
Інформаційне суспільство — це суспільство, в якому є реалізованим загальний доступ до глобальних джерел інформації і автоматизованої ії обробки.
Глобальні джерела інформації-інформаційні системи.
2. Інформаційна система — це системи, яка здійснює або в якій відбуваються інформаційні процеси: створення, пошук, збирання, зберігання, обробка, відображення, передавання, розповсюдження, використання, захист, знищення інформації тощо.
Приклади інформаційних систем
Прикладом сучасної інформаційної системи
також може бути редакція газети або журналу,
оснащена комп'ютерною технікою.
Структура інформаційної системи
Інформаційне забезпечення - сукупність єдиної системи класифікації й кодування повідомлень, уніфікованих систем документації, схем інформаційних потоків, що циркулюють в організації, а також методологія побудови баз даних.
Технічне забезпечення - комплекс технічних засобів, призначених для роботи інформаційної системи, а також відповідна документація на ці засоби й технологічні процеси.
Математичне й програмне забезпечення - сукупність математичних методів, моделей, алгоритмів і програм для реалізації цілей і завдань інформаційної системи, а також нормального функціонування комплексу технічних засобів.
Організаційне забезпечення - сукупність методів і засобів, що регламентують взаємодію працівників з технічними засобами й між собою в процесі розробки й експлуатації інформаційної системи.
Правове забезпечення - сукупність правових норм, що визначають створення, юридичний статус і функціонування інформаційних систем, що регламентують порядок одержання, перетворення й використання відомостей.
3. Інформаційні технології-цілеспрямована організована сукупність інформаційних процесів з використанням засобів обчислювальної техніки, що забезпечують високу швидкість обробки даних, швидкий пошук інформації, розосередження даних, доступ до джерел інформації незалежно від місця їх розташування.
Розглянемо простий приклад використання сучасних інформаційних технологій.
Для реферату учень:
зібрав матеріали у бібліотеках, наукових публікаціях, в Інтернеті;
у середовищі текстового редактора набрав ці матеріали;
сканером переніс в комп'ютер малюнки і креслення;
надрукував роботу на принтері.
Використання комп'ютера дозволило
істотно підвищити швидкість усіх інформаційних процесів.
Висновок
Сучасне суспільство дедалі більше орієнтується на види діяльності,пов’язані
з умінням своєчасно, швидко та професійно опрацьовувати величезні потоки відомостей, ефективно використовувати технології пошуку,
добору, систематизації, оцінювання достовірності та актуальності
різноманітних повідомлень, приймати на основі аналізу цих повідомлень рішення
щодо подальшої діяльності.
Знання та вміння, які повинні
формуватися у людини ще під час навчання в школі:
• знання основ теорії інформації;
• наявність навичок ефективного збирання, зберігання, опрацювання,
передавання та захисту повідомлень;
• уміння аналізувати, класифікувати, оцінювати нові повідомлення,синтезувати нові ідеї та рішення;
• готовність не тільки оволодівати новими знаннями, а й пропагувати
нові ефективні ідеї та технології;
• готовність сприймати різноманітні повідомлення, навіть такі,
що ламають усталені стереотипи;
• стійкі навички міжособистісного спілкування,
у тому числі з використанням комп’ютерних технологій і різними мовами;
• уміння аргументовано вести дискусії, готовність визнати себе
переможеним у цій дискусії;
• знання норм і правил, що регламентують використання
інтелектуальної власності, та готовність незаперечно дотримуватися їх та ін.
Випускник сучасної школи повинен у першу чергу бути людиною,
яка мислить.
Цінність має не стільки обсяг знань, які накопичила людина, скільки вміння ефективно використовувати ці знання у своїй повсякденній і професійній діяльності.
Усе знати і все вміти неможливо, але вміти швидко адаптуватися до змін у суспільстві, до змін у техніці та технологіях — необхідна умова успішної реалізації задумів і мрій людини.
Така адаптація неможлива без оволодіння навичками самостійно здобувати знання, у чому особливу роль відіграють сучасні інформаційно-комунікаційні технології.
Комментариев нет:
Отправить комментарий